HBL, en viktig del i vår marknadsplan

CASE: STENSTRÖMS

 

Stenströms är ett familjeägt, svenskt företag som startade skjorttillverkning i större skala 1899. Företaget ligger i Helsingborg i södra Sverige men har också en fabrik i Estland med 100 anställda sedan 25 år tillbaka. I snart 120 år har Stenströms designat och producerat skjortor och blusar och ryktet om vår höga kvalitet har spridits långt utanför Sveriges gränser. Stenströms plagg säljs i dag i 25 länder i världen i flotta butiker och varuhus som tex Lodenfrey i München, KaDeWe i Berlin, Bentalls i England och på NK i Stockholm. Stenströms är sedan 1973 Kunglig hovleverantör vilket vi är mycket stolta över.

Stenströms har i dag fyra flaggskeppsbutiker i norra Europa (Helsingfors, Stockholm, Hamburg, Köpenhamn) och vår butik i Helsingfors som slog upp sina dörrar i september 2016 är den nyaste. Vi är mycket nöjda med utvecklingen i butiken och det centrala läget. Stenströms kollektioner har fokus på hög kvalitet och erbjuder i dag förutom våra huvudprodukter skjortor och blusar, även stickade plagg, kavajer och accessoarer för både män och kvinnor. Miljön i våra flaggskeppsbutiker ska vara varm, skandinavisk och inspirerande, vilket vi tycker vi lyckats med i vår butik i Helsingfors. Service har vi fokus på och vi erbjuder även måttsydda skjortor.

När man som vi öppnar en egen butik i en ny stad är det viktigt att välja media för att nå ut till den målgrupp som man vill nå.  Annonsering i HBL har varit en viktig del i vår marknadsplan och vi har fått ett positivt resultat av de kampanjer vi har gjort i HBL. Vi tror också att det är många som läser HBL som känner till Stenströms men inte har vetat att vi nu har en butik i Helsingfors. Många har säkert åkt till Stockholm och handlat våra produkter på tex NK. Det känns roligt att kunna ge dem möjlighet att handla våra fina kollektioner i Helsingfors också. Vi har fått positiv feed back från många trogna Stenströms användare som nu hittat till oss.

Så för att sammanfatta vårt samarbete med HBL har vårt mål varit att nå en större publik och informera de som ännu inte upptäckt att vi har en egen fin butik i Helsingfors, som vi är väldigt stolta över, säger Stenstöms marknadsföringschef Marie Ramberg.

 

Bildresultat för STENSTRÖMS LOGO"

 

 

1 I like it
0 I don't like it