Native annonsering påverkade våra försäljningstal positivt

CASE: SUBARU 2

 

– Vår annons som publicerades i Hufvudstadsbladet fungerade utmärkt och påverkade våra försäljningstal positivt. Våra återförsäljare var också entusiastiska över vårt nya sätt att marknadsföra våra produkter”, säger Satu Salomaa på Subaru Nordic.

”Vi har annonserat i Hufvudstadsbladet i flera års tid. Vi söker och utnyttjar kontinuerligt nya metoder och kanaler för att nå potentiella kunder. Innehållsmarknadsföring verkade var ett bra sätt att låta konsumenterna få veta mer om Subarus högklassiga egenskaper. I artikeln beskrevs Subarus mångsidighet som bilmärke samt dess förmåga att tackla svåra terrängförhållanden”.

”Helheten blev en attraktiv, mångsidig och intressant artikel som sitter fint i Subaru-världen. Artikeln hade en omsorgsfull layout. Skribenten hade verkligen satt sig in i våra produkter; hon var väl förtrogen med våra modellers detaljer och egenskaper. Artikeln var även visuellt snygg”, säger Satu glatt.

 

Bildresultat för subaru logo

 

0 I like it
0 I don't like it