Vi lever nu i exceptionella tider. Vårt land har inte i fredstider upplevt något liknande. Ovissheten är stor. Vad är sant och vad är falskt? Enligt internationella undersökningar är finländarna det folk som litar mest på de traditionella medierna. Speciellt i kristider är trovärdigheten det viktigaste vi har. Och vi är mycket stolta över att HBL i den stora undersökningen utförd av Reuters-institutet (2018) har utsetts till det mest pålitliga medievarumärket i Finland. Den starka tilltron till HBL syns nu. Under den senaste veckan har antalet besök på våra digitala plattformar fördubblats. Användarna av vår nya nyhetsapplikation HBL Nyheter ökar i raketfart, appen är gratis att ladda ned så om du inte gjort det redan nu så gör gärna det. Vi har även förnyat vår e-tidnings app HBL365 där man kan läsa alla våra 4 tidningar smidigt i mobilen. Våra lokaltidningar Västra Nyland & Östnyland går också bättre än någonsin vilket är bevis på att efterfrågan på lokal kvalitetsjournalistik är hög. Jag har pratat med många annonsörer under de senaste veckorna, allt från små lokala aktörer till stora börsnoterade bolag . Jag delar den oro ni har för framtiden – men samtidigt får vi inte stanna upp nu. I stället kan vi tillsammans hitta nya lösningar och blicka framåt. Jag vill samtidigt också uppmana alla företag att tänka efter 2 gånger i vilka kanaler ni nu investerar era marknadsföringspengar. Vi har en historia på över 150 år. Vi jobbar dagligen för att skapa inhemsk kvalitetsjournalistik. Vi jobbar för Finland. Och vi hoppas att också du vill vara med och bygga Finland med oss. En annons hos oss är en del av ett samhällsbygge. En annons hos de internationella jättarna, som tex Facebook, bygger inte Finland. Vi finns här för dig. Vi gör det här tillsammans. Hör av er
Vi finns här för dig | Olemme täällä sinua varten
Elämme nyt poikkeuksellisia aikoja. Maamme ei ole rauhan aikana kokenut vastaavaa. Epätietoisuus on suurta − mikä on totta, mikä ei? Kansainvälisten tutkimusten mukaan kaikista kansoista juuri suomalaiset luottavat eniten perinteiseen mediaan. Erityisesti kriisiaikana luotettavuus on tärkein valttimme. Olemmekin erittäin ylpeitä siitä, että Reuters-instituutin laajan tutkimuksen (2018) mukaan HBL on Suomen luotetuin mediabrändi. Vahva luottamus HBL:ään näkyy juuri nyt. Vierailut digitaalisilla alustoillamme ovat kaksinkertaistuneet viimeisen viikon aikana. HBL Nyheter -uutissovelluksemme käyttäjämäärä kasvaa räjähdysmäisesti. Sovellus on ladattavissa veloituksetta, joten jos sinulla ei vielä ole sitä, lataa se nyt. Olemme lisäksi uudistaneet verkkolehtisovelluksemme HBL365:n, jossa kaikkien neljän sanomalehtemme lukeminen onnistuu helposti mobiililaitteella. Myös paikallislehtemme Västra Nyland ja Östnyland voivat paremmin kuin koskaan, mikä on osoitus siitä, että paikallisen laatujournalismin kysyntä on suurta. Viime viikkojen aikana olen keskustellut usean mainostajan kanssa, niin pienten ja paikallisten toimijoiden kuin suurten pörssiyhtiöiden edustajien kanssa. Jaan tulevaisuutta koskevat huolenne – mutta emme voi pysähtyä nyt. Sen sijaan voimme yhdessä etsiä ratkaisuja ja suunnata katseen tulevaan. Haluan myös kannustaa kaikkia yrityksiä pohtimaan kahdesti, mihin markkinointikanaviin kannattaa nyt sijoittaa mainosbudjettia. Meillä on yli 150- vuotias historia. Teemme päivittäin töitä kehittääksemme kotimaista laatujournalismia. Teemme töitä Suomen puolesta. Toivommekin, että haluatte nyt olla mukana rakentamassa Suomea kanssamme. Mainostamalla meillä olet mukana rakentamassa yhteiskuntaa. Mainostaminen Facebookin kaltaisten kansainvälisten suuryritysten kautta ei kehitä Suomea. Olemme täällä sinua varten. Pystymme tähän yhdessä. Ota yhteyttä.
1
I like it
0
I don't like it