Vi når den rätta målgruppen med Östnyland
CASE: PORVOON AUTOTARVIKE
Vi annonserar gärna i Östnyland eftersom vi har samma marknadsområde i östra Nyland, dvs. vi är verksamma både i Borgå och Lovisa. Vi marknadsför både nya och begagnade bilar och når de svenskspråkiga i östra Nyland genom att annonsera i den tryckta tidningen, som är ett viktigt forum för oss. En annons i Östnyland väcker intresse hos våra kunder.
Samarbetet med KSF Media har lyckats mycket bra och vi har en fin kontakt.
– Vi kan varmt rekommendera tidningen, säger VD Kari Wilkman och försäljningschef Pasi Hämäläinen.
- Porvoon Autotarvike är en 1948 grundad bilaffär.
- Företaget började sälja bilreservdelar och tillbehör i Borgå
- 1953 övergick företaget i U.R Wilkmans ägo
- Företagets blomstringstid började 1958 då man tecknade ett distriktsförsäljningsavtal med Korpivaara Oy
- Affären i Lovisa grundades år 1960.
- År 1964 började Korpivaara importera Toyota och de första Toyota bilarna kom samma år till Borgå och Lovisa.
- Företagets omsättning uppgår till 13.2 miljoner och personalen till 36 anställda
- Porvoon Autotarvikes marknadsandel är ca 13 -16 %